Κυριακή 30 Μαρτίου 2014

Πρώτη ώρα σινεμά!



Την Πέμπτη, 20 Μαρτίου 2014 και στα πλαίσια του πολιτιστικού προγράμματος του σχολείου μας «Η Γαλλία στο σινεμά», μια ομάδα μαθητών μας είχε την ευκαιρία να παρακολουθήσει ένα πρόγραμμα με τίτλο «Πρώτη ώρα σινεμά». Πρόκειται για ένα κινηματογραφικό διαδραστικό παιχνίδι που συνδυάζει την διαπαιδαγώγηση με την ψυχαγωγία και στοχεύει στην εξοικείωση των μαθητών με τον κινηματογράφο.
Το πρόγραμμα αυτό είναι μια ιδέα του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου σε συνεργασία με το Διεθνές Φεστιβάλ κινηματογράφου της Αθήνας και απευθύνεται σε μαθητές. Αποτελείται από τρεις διαφορετικές παρουσιάσεις : παγκόσμιο, ελληνικό και γαλλικό σινεμά. Στο σχολείο μας μετά από πρόσκλησή μας, δυο νέοι συνεργάτες του ΕΚΚ,ο Φοίβος Βογιατζής και η Δώρα Σαμψωνά παρουσίασαν το γαλλικό σινεμά.


Στην αρχή έγινε μια συζήτηση  με τους μαθητές και τη σχέση τους με το σινεμά, τις προτιμήσεις τους κλπ. και στη συνέχεια παρακολουθήσαμε την ιστορία του γαλλικού σινεμά αρχίζοντας από τους αδελφούς Λυμιέρ και την πρώτη δημόσια κινηματογραφική προβολή στο Παρίσι του 1895, με 35 θεατές! Μπροστά από τα μάτια των παιδιών μέσα σε λίγη ώρα πέρασαν μερικοί από τους πιο σημαντικούς σκηνοθέτες  του γαλλικού σινεμά και αποσπάσματα από κορυφαίες ταινίες τους όπως: O Ναπολέων του Αμπέλ Γκανς, Η Μασσαλιώτιδα του Ζαν Ρενουάρ, Το ταξίδι στο φεγγάρι του Ζωρζ Μελιές, Αταλάντη του Ζαν Βιγκό, 400 χτυπήματα του Φρανσουά Τρυφώ, Το φάντασμα της ελευθερίας του Λουίς Μπουνιουέλ,Ο θείος μου του Ζακ Τατί, 3 χρώματα: μπλε,άσπρο,κόκκινο του Κριστόφ Κισλόφσκι, Ο τρελλός Πιερό του Ζαν Λυκ Γκοντάρ, Ζ  του Κώστα Γαβρά, Αμελί  του Ζαν Πιέρ Ζενέ  κλπ.

Η προβολή σταματούσε σε πολλά σημεία έτσι ώστε να εξηγηθούν όροι όπως ιμπρεσιονισμός, ρεαλισμός, ποιητικός ρεαλισμός, αβάν-γκαρντ, νουβέλ βαγκ,  σουρεαλισμός και να επισημανθούν στις σκηνές διάφορες τεχνικές, τα πλάνα, η φωτογραφία, το μοντάζ, τα κοστούμια, η μουσική, η σκηνοθετική άποψη και άλλες λεπτομέρειες που κρύβονται σε μια ταινία.


Τα παιδιά συμμετείχαν με ενδιαφέρον στη συζήτηση. Δεν καταλάβαμε πώς πέρασε η ώρα! Ήταν μια πολύ όμορφη εμπειρία! Ήρθαμε όλοι λίγο πιο κοντά στον μαγικό κόσμο του σινεμά! Και όπως λέει ο Ζαν Λυκ Γκοντάρ : «Η φωτογραφία είναι αλήθεια· το σινεμά είναι αλήθεια είκοσι τέσσερις φορές το δευτερόλεπτο.»*
*(το κάθε καρέ του φιλμ διαρκεί 24 δευτερόλεπτα! Το μάθαμε κι αυτό την Πέμπτη!)
Ελένη  Κωνσταντίνου


Εντυπώσεις μαθητών :
Ήταν συναρπαστικό! Είμαι πολύ περίεργη να δω μια ταινία του βωβού κινηματογράφου. Άννα
Ηταν ένα εκπληκτικό πρόγραμμα.Μάθαμε για την ιστορία του σινεμά αλλά και για   τους      ανθρώπους που άλλαξαν ο καθένας με τον δικό του τρόπο,  τον κινηματογράφο.  Ηλίας
Μάθαμε πώς δημιουργήθηκε ο κινηματογράφος,ποιες ήταν οι πρώτες ταινίες ,τα εφέ κλπ.
  Μου άρεσε πολύ η παρουσίαση.    Χριστίνα
Πολύ διασκεδαστικό αυτό το πρόγραμμα!Μου άρεσε που συμμετείχα γιατί έμαθα πολλά για το    γαλλικό σινεμά.     Ιωάννα   
Mου άρεσε πάρα πολύ. Μάθαμε πολλά για τον κινηματογράφο.  Κορίνα
Μάθαμε πώς εξελίχθηκε ο κινηματογράφος. Μια πολύ ωραία εμπειρία.  Κατερίνα
Πολύ ωραίο !!    Σταυρούλα , Μιλτιάδης
Ήταν ενδιαφέρον και διασκεδαστικό!  Μαρία
Ήταν πολύ καλή δουλειά. Μάθαμε ότι το σινεμά ξεκίνησε από τη Γαλλία.   Δημήτρης
Μας άρεσε πολύ και θα θέλαμε να γίνονται πιο συχνά τέτοια ενδιαφέροντα πράγματα στο   σχολείο μας!  Λίνα,  Ρουμπίνη
►Μάθαμε για το γαλλικό σινεμά .Θα ήταν ωραίο να ξαναγίνει!  Μάνθος

Πέμπτη 27 Μαρτίου 2014

Τη διαδικτυακή φήμη και τα μάτια σου! *


Ολοένα και περισσότερες δραστηριότητες των χρηστών του Διαδικτύου κοινοποιούνται online, µε αποτέλεσµα το υλικό που υπάρχει διαθέσιµο στις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης, τα ιστολόγια κ.λπ. να µπορεί να επηρεάσει αυτό που αποκαλούµε διαδικτυακή φήµη ή αλλιώς «online reputation». Όσο µεγαλύτερη αλληλεπίδραση έχει ένα άτοµο σε ένα ψηφιακό περιβάλλον, τόσο µεγαλύτερο είναι και το ψηφιακό αποτύπωµά του. Ιδίως οι έφηβοι που δηµοσιεύουν φωτογραφίες και σχόλια χωρίς δεύτερη σκέψη έρχονται αντιµέτωποι µε αρνητικά ψηφιακά αποτυπώµατα.
Πώς μπορούμε όμως να επηρεάσουμε και να δημιουργήσουμε ένα θετικό ψηφιακό αποτύπωμα; Δείτε στη θεματική παρουσίαση του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και στους οδηγούς που έχει δημιουργήσει ειδικά το Saferinternet.gr. Επίσης, συμβουλευτείτε τον οδηγό από τη Safeline με συμβουλές προστασίας από παράνομη δραστηριότητα στο Facebook

*Αναδημοσίευση από το  Saferinternet.gr

Κυριακή 16 Μαρτίου 2014

Η ποιήτρια Δήμητρα Χριστοδούλου στο Γυμνάσιό μας...


   Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα της Ποίησης που πλησιάζει (21 Μαρτίου), την Τετάρτη 19 Μαρτίου στις 12 το μεσημέρι το 59ο Γυμνάσιο θα υποδεχτεί την ποιήτρια Δήμητρα Χριστοδούλου. Στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου μας θα πραγματοποιηθεί εκδήλωση προς τιμήν της ποιήτριας με τη συμμετοχή των μαθητών της Β΄ Γυμνασίου.

* Στη φωτογραφία μια από τις δύο αφίσες που φιλοτέχνησε για την εκδήλωση αυτή ο καθηγητής των Καλλιτεχνικών Χρήστος Αποστολάκης.

Τετάρτη 19 Φεβρουαρίου 2014

Ανακοίνωση


Τη Δευτέρα στις 24/2/2014 η Διαιτολόγος του Χαροκοπείου Παν/μίου Αθηνών Γλυκερία Τριανταφύλλου θα ομιλήσει στους μαθητές της Α΄ Γυμνασίου του Σχολείου μας με θέμα : "Μεσογειακή διατροφή για μια καλύτερη ζωή".

Τετάρτη 5 Φεβρουαρίου 2014

Διά χειρός Κωνσταντίνου Κορδώση!


Με αφορμή μια παρελθούσα έκθεση στο Γυμνάσιό μας με έργα της αρχαίας ελληνικής τεχνολογίας κατασκευασμένα από τα ικανά χέρια του συνάδελφου Κώστα Κορδώση, παρουσιάζουμε στην παρούσα δημοσίευση ενδεικτικά υλικό με σχετικές φωτογραφίες.
Έργα όπως ο κοχλίας του Αρχιμήδη, αρχαιοελληνικά μουσικά όργανα, υδραυλικά και ηλιακά ρολόγια κ.ά.  μπορείτε να θαυμάσετε ακριβώς εδώ!

Δευτέρα 3 Φεβρουαρίου 2014

ΑΠΑΝΤΗΣΕ ΣΩΣΤΑ ΑΛΛΑ...


Μαθητής απάντησε σωστά σε όλες τις ερωτήσεις αλλά μηδενίστηκε. Γιατί άραγε;
1 – Σε ποια μάχη σκοτώθηκε ο Λεωνίδας;
- Στην τελευταία του.
2 – Πού υπογράφηκε η Διακήρυξη της Ανεξαρτησίας;
-Στο κάτω μέρος της σελίδας.
3 – Ποια είναι η κύρια αιτία διαζυγίων;
-Ο γάμος.
4 – Ποια είναι η κύρια αιτία της αποτυχίας;
-Οι εξετάσεις.
5 – Τι μοιάζει περισσότερο με μισό μήλο;

-Το άλλο μισό!
6 – Τι δεν μπορείς να φας ποτέ για πρωινό;
-Γεύμα και δείπνο.
7 – Αν ρίξεις ένα βότσαλο σε μια λίμνη, τι θα συμβεί;
-Θα βραχεί.
8 -Πώς μπορεί κάποιος να ζήσει 8 ημέρες άυπνος;
-Κανένα πρόβλημα. Θα κοιμάται τις νύχτες.
9 – Πώς μπορείς να σηκώσεις έναν ελέφαντα με ένα χέρι;
-Δεν θα βρεις ποτέ έναν μονόχειρα ελέφαντα.
10 – Αν έχεις στο ένα χέρι 3 μήλα και 4 πορτοκάλια και στο άλλο χέρι 4 μήλα και 3 πορτοκάλια, τι έχεις;
-Πολύ μεγάλα χέρια.
11 – Εάν πάρει 10 ώρες σε 8 άντρες να χτίσουν έναν τοίχο, πόση ώρα θα πάρει σε 4 άντρες για να τον χτίσουν;
-Μηδέν χρόνο, γιατί είναι ήδη χτισμένος.
12 – Πώς μπορείς να πετάξεις ένα αυγό σε τσιμεντένιο πάτωμα χωρίς να το σπάσεις;
-Με όποιο τρόπο θέλεις, τα τσιμεντένια πατώματα δεν σπάζουν.


Πηγή: Προσδοκία blog

Παρασκευή 24 Ιανουαρίου 2014

Σημαντικές διακρίσεις για τον αγαπητό μας συνάδελφο Κώστα Κορδώση...


"Δυο σημαντικές διακρίσεις στον πανευρωπαϊκό διαγωνισμό «Le – Math: Learning mathematics through new communication Factors» για τη συγγραφή θεατρικού έργου με θέμα τα μαθηματικά, έλαβε ο μαθηματικός και δραστήριο μέλος της ομάδας ΘΑΛΗΣ + ΦΙΛΟΙ Κωνσταντίνος Κορδώσης.
Ο διαγωνισμός, ενταγμένος στο ειδικό πρόγραμμα COMENIUS – Δράση πολυμερή σχέδια του ευρωπαϊκού προγράμματος Δια Βίου Μάθησης, έχει στόχο την ανάπτυξη της μεθοδολογίας για τη διδασκαλία και εκμάθηση των μαθηματικών μέσω νέων παραγόντων επικοινωνίας.
Ο φετινός διαγωνισμός, που ήταν και ο πρώτος του είδους, έγινε στη Λευκωσία της Κύπρου.
Ο Κωνσταντίνος Κορδώσης διακρίθηκε με το τρίτο βραβείο του διαγωνισμού για το θεατρικό έργο, An autcast for a blueblood (Μια περιθωριακή για ένα γαλαζοαίματο) και με τη δεύτερη τιμητική διάκριση για το έργο, Decimal form of number: to be «huge» or no to be… (ελληνικός τίτλος: Να είσαι κομψός, ή να είσαι ατέλειωτος;)
To πρώτο βραβευμένο έργο αφηγείται τον έρωτα του μικρότερου υπερτέλειου Ντουζίνα (12) για μια περιθωριακή γοητευτική άρρητη, τη Διόριζα. (Τετραγωνική ρίζα του δύο). Το αριθμητικό κατεστημένο όμως, όπου την πρωτοκαθεδρία έχουν οι φυσικοί αριθμοί απαιτεί την μετατροπή της Διόριζας σε μια ρητή της προσέγγιση για να συγκατανεύσει στη σχέση των δύο ερωτευμένων αριθμών. Θα δεχτεί η Διόριζα ν΄αλλάξουν την προσωπικότητά της, ν΄αλώσουν το είναι της για χάρη αυτής της σχέσης; Πώς να ζητήσει απ΄αυτήν ο Ντουζίνας μια τέτοια θυσία; Το δίλημμα του μεγάλο. Η υπόθεση εξελίσσεται με καταλύτες το Μισούλη (1/2) και τη μοναδούλα (1), που ενώ ουσιαστικά φλερτάρουν μεταξύ τους, φαινομενικά τα πηγαίνουν σαν το σκύλο με τη γάτα.
To έργο που έλαβε τη δεύτερη τιμητική διάκριση αναφέρεται σε δυο ξιπασμένα κλάσματα με μικρό αριθμό δεκαδικών ψηφίων στη δεκαδική τους μορφή, το 1/4=0,25 και το 3/8=0.375, τα οποία αντιμετωπίζουν σκωπτικά κι απαξιωτικά το κλάσμα ΄3/7= 0,428571428571… λόγω της ουράς του (το άπειρο πλήθος δεκαδικών ψηφίων που σέρνει ξοπίσω του). Η υπόθεση εξελίσσεται με το 3/7 να παίρνει τη ρεβάνς.
«Τα τελευταία χρόνια αποτελεί κοινή συνείδηση μεταξύ των διδασκόντων των μαθηματικών, πως το γερασμένο  δασκαλοκεντρικό μοντέλο βρίσκεται σε μερική ή ολοκληρωτική αδυναμία ν’ ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της μάθησης ενός μαθήματος που ανέκαθεν επικρατούσε η άποψη πως είναι δύσκολο, πως είναι για εκείνους που διαθέτουν αυξημένη μαθηματική αντίληψη», τόνισε στη συζήτηση που είχαμε ο Κωνσταντίνος Κορδώσης. Και πρόσθεσε: «Απ’ την άλλη πλευρά, οι ελκυστικές προτάσεις της αγοράς, (το διαδίκτυο με τις δελεαστικές δυνατότητες, για παιχνίδι, επικοινωνία και διασκέδαση, με την εύκολη πρόσβαση που προσέφερε σ’ αυτό η εξέλιξη της κινητής τηλεφωνίας, η τηλεόραση, κ .λ .π ) φαίνεται να αποτελούν σειρήνες, στο κάλεσμα των οποίων δύσκολα θα μπορούσε ν’ αντισταθεί ο μέσος μαθητής.
»Η προσπάθεια ενεργοποίησης των μαθητών με διδακτικές μεθόδους που τους δίνουν κάποια δυνατότητα συμμετοχής στην καθημερινά παραγόμενη καινούργια γνώση, ( εφαρμογή της εκμαιευτικής μεθόδου, συνεργασία των μαθητών κατά ομάδες κ. λ. π) βελτίωσαν την κατάσταση αλλά φαίνεται πως δεν αποδίδουν τ’ αναμενόμενα. Η μαθηματική εκπαιδευτική κοινότητα έπρεπε ν’ αντιτάξει τις δικές της ελκυστικές προτάσεις για ν’ αποσπάσει τους μαθητές από ζημιογόνες και ίσως εκμαυλιστικές επιδράσεις».
-Πώς ζωηρεύει το ενδιαφέρον των μαθητών για τα μαθηματικά;
«Θα πρέπει να επιλεγούν δρόμοι πιο κατάλληλοι και σύγχρονοι για την προσέγγισή τους. Δρόμοι ελκυστικοί, που περνούν μέσα απ’ τον κόσμο του παιχνιδιού, το οποίο τόσο οικείο και φιλικό νιώθει ένα παιδί. Διαδρομές που θα διεγείρουν θετικά το συναισθηματικό κόσμο του μαθητή, που δίνουν την αίσθηση της προσδοκίας ευχάριστων εκπλήξεων και παρέχουν το κίνητρο για αυθόρμητη συμμετοχή στη μαθησιακή διαδικασία. Έτσι, θα ενταχθούν ομαλά και φυσικά στο γνωστικό πλαίσιο του μαθητή οι καινούργιες μαθηματικές γνώσεις. Η εκδοτική έκρηξη λογοτεχνικών συγγραμμάτων με θέμα τα μαθηματικά, και η δραστηριοποίηση του ΘΑΛΗΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΙ που ενεργοποίησε μεγάλο αριθμό δασκάλων της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με τις «λέσχες ανάγνωσης», έχει συντελέσει ώστε πολλοί μαθητές ν’ αλλάξουν γνώμη για τα δύσκολα και στείρα μαθηματικά και να τα νιώσουν πιο φιλικά. Θα μπορούσαμε να πούμε όμως ότι οι θεατρικές παραστάσεις με θέμα τα μαθηματικά, είναι η αιχμή του δόρατος στην προσπάθεια αυτή».
-Πότε παρουσιάστηκε πρώτη φορά θεατρική παράσταση με θέμα τα μαθηματικά;
«Η πρώτη θεατρική παράσταση με θέμα τα μαθηματικά πραγματοποιήθηκε στο 59ο Γυμνάσιο Αθηνών στη σχολική σκηνή το 2002, σε σενάριο που γράφτηκε το 2001. Στη συνέχεια γράφτηκαν και παρουσιάστηκαν και άλλα έργα με θέματα απ’ τα μαθηματικά στο παραπάνω σχολείο, έργα που παρουσιάστηκαν και σε άλλα σχολεία από τους εκεί συναδέλφους. Το επόμενο βήμα ήταν να αξιοποιηθεί η ενάργεια και η δύναμη του θεατρικού λόγου στη διδακτική των μαθηματικών μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας. Για το σκοπό αυτό γράφτηκαν πάνω από δέκα θεατρικά δρώμενα με θέματα απ’ τα μαθηματικά, διάρκειας από 5 μέχρι 15 λεπτών, και συγκροτήθηκε ένας περιοδεύων θίασος από ενθουσιώδεις μαθητές, που περιόδευε τα σχολεία της περιοχής Πατησίων, και μπαίνοντας στις σχολικές αίθουσες την ώρα των μαθηματικών, προσέφερε λίγα λεπτά εύκολης μάθησης με μορφή ψυχαγωγίας.
»Αν και προς το παρόν τουλάχιστον η προσπάθεια αυτή δεν φιλοδοξεί να εξελιχθεί σε μέθοδο διδασκαλίας, θα μπορούσε ν’ αποτελέσει μέρος της διδακτικής πρακτικής του διδάσκοντος, προσφέροντας έναν εύκολο κι ευχάριστο για το μαθητή τρόπο εμπέδωσης της σχετικής παραγράφου, που μόλις έχει ολοκληρωθεί η διδασκαλία της. Κάποια απ’ τα ολιγόλεπτα αυτά δρώμενα, παρουσιάστηκαν στο πανελλήνιο συνέδριο της ΕΜΕ στη Χαλκίδα το 2010 και στο συνέδριο της Αθήνας το 2011 και οι σύνεδροι που ενθουσιάστηκαν με την ιδέα, είχαν την ευκαιρία να την μεταφέρουν στις περιοχές τους αποκεντρώνοντάς την.
Ίσως τα παραπάνω να αποτέλεσαν κάποιους απ’ τους λόγους για τη μεγάλη συμμετοχή της χώρας μας στο διαγωνισμό, που απέφερε και αρκετές διακρίσεις».
Να σημειώσουμε, τέλος, ότι στον ίδιο διαγωνισμό έλαβαν τιμητικές διακρίσεις και τα έργα του Γιώργου Γκαλανάκη, της Ελένης Κουτρούλη και του Δημήτρη Λύρα."

Αναδημοσίευση από εδώ

Με τη σειρά μας να δώσουμε τα θερμά μας συγχαρητήρια στον άξιο συνάδελφο και πολυτάλαντο - διακεκριμένο αθλητή, συγγραφέα, σκηνοθέτη, αναδημιουργό έργων της αρχαίας ελληνικής τεχνολογίας κι εκπαιδευτικό - Κώστα Κορδώση, ευχόμενοι ο δημιουργικός του οίστρος να μην καταλαγιάσει ποτέ!